piątek, 11 marca 2011

Opowieści z Narni- cała seria.


Autor: C.S Lewis
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 1079

Nie będę nawet męczyć siebie i was, recenzjami każdego tomu tej serii. Postanowiłam uogólnić i napisać wszystkie moje odczucia w jednej notce.

Po obejrzeniu trzech filmów, na motywach tej serii, dużo się po niej spodziewałam. Jednak bardzo się zawiodłam. Gdy zobaczyłam w bibliotece Narnie od razu wypożyczyłam trzy części. Niestety już po 5 stronach byłam zniesmaczona.
Książki są napisane bardzo prostym, chyba nawet za prostym językiem. Widać, że autor miał całkiem niezły pomysł na książkę, ale tak jak by nie umiał tego ująć w słowa.

Nie odczuwałam, żadnej więzi z bohaterami, a nawet wydają mi się prości. Nie zachowują się jak dzieci, są sztywni i sztuczni.
Akcja brnie szybko, ale nie wciągnęła mnie tak jak na to liczyłam.  Mimo, że działo się dość wiele, ja się momentami bardzo nudziłam.

Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja wyprowadzają się na wieś ze względu na trwająca wojnę. Tam znajdują szafę, która przenosi ich do niesamowitego świata- Narni. Przezywają tam wiele przygód, smutku jak i szczęścia. Pokonują Białą Czarownicę,  poznają prawdziwego króla tej krainy, Aslana i przeżywają tam długie lata swojego życia, zostają władcami, królami i królowymi Narni. Dorastają i przez przypadek.... znów przenoszą się do normalnego świata i co jest najdziwniejsze, tam znów są dziećmi  i wychodzą z szafy w tym samym momencie w którym weszli. Nie minęła tam nawet minuta.
W drugiej części dzieci znów przenoszą się do cudownej krainy, pomagają księciu Kaspianowi który ucieka przed swoim wujem Mirazem i oczywiście znów ratują Narnie. Jednak to jest ostatnia podróż Piotra i Zuzanny. Dorośli już na tyle, że nie mogą nigdy tam wrócić.
Trzecia część opowiada o tym, jak Edmund, Łucja i ich kuzyn Eustachy zostają jakimś dziwnym zrządzeniem losu, przeniesieni do Narni. Dołączają do wyprawy Kaspiana, który poszukuje siedmiu lordów, którzy zostali wygnani z królestwa za panowania króla Miraza. Rodzeństwo w podróży na kraniec świata, do państwa Aslana przezywa wiele niesamowitych przygód.To ostatnia podróż Edmunda i Łucji do Narni.
W czwartej części do cudownej krainy zostaje przeniesiony Eustach, ze swoją koleżanka z klasy Julią. Dostają oni znaki, które mają pomóc im  w odnalezieniu Riliana, syna księcia Kaspiana, który został porwany 10 lat wcześniej. Oczywiście ratują go.
Piąta część wraca do ery, gdy panowali w Narni Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja. Przedstawiona zostaje historia młodego niewolnika,  Szasty i gadającego konia Bree. W trakcie ucieczki do Narni dowiadują się o planach Kalormeńczyków, aby napaść na Anarchię. Decydują się dotrzeć tam pierwsi.
Szósta część pokazuje czytelnikowi jak została stworzona Narnia, natomiast siódma, ostatnia części pokazuje koniec Narni.

Gdy czytałam tą serie, cały czas powtarzałam sobie 'Jeszcze trochę, dasz radę!', ale muszę się przyznać, że nie dałam. Ostatnich dwóch tomów nie doczytałam i uwierzcie, że naprawdę tego nie żałuje. Bardzo cieszy mnie to, że nie kupiłam tej serii (a miałam taką ochotę), tylko wypożyczyłam w bibliotece.

Osobiście nie polecam tych książek, są mdłe i bez wyrazu. Kierowane są bardziej do dzieci, którym mimo wszystko może się to podobać.

Moja ocena: 3/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Książki- to moje życie... - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.