piątek, 8 marca 2013

Miasto zagubionych dusz- Cassandra Clare




Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: MAG
Ilość stron: 546

Powrót do domu. Tak dawno nie widziałam tego miasta, tych miejsc. Tak bardzo tęskniłam za tymi ludźmi, za tym światem. Wszystko jest takie znajome, takie żywe. Wszystko kiedyś zostawiłam tylko po to, aby wrócić  chętna nowych wrażeń. To wszystko czułam czytając piąty już tom serii Dary Anioła. Serii, która już dawno podbiła moje serce.

Nastał dziwny czas dla Nocnych Łowców. Valentine nie żyje, ciało Sebastiana zniknęło, a wraz z nim Jace.. Trwają poszukiwania, jednak one nie przynoszą skutku. Clary nie wie co robić, jak pomóc swojemu ukochanemu. Jednak gdy już go znajduje powstaje dużo więcej pytań: jak go uratować? Jak zabić Sebastiana? Dlaczego to wszystko dzieje się w taki a nie inny sposób?
Nic nie jest proste w świecie, którym rządzą inne prawa. Tyle jest jeszcze tajemnic do odkrycia, tyle aspektów, które zmienią twoją wizję na pozornie proste rzeczy.
Tu wszystko jest trudne.. Choć to przecież nadal nasz świat tylko pokazany z zupełnie innej strony.

Bałam się, że bez przypomnienie sobie poprzednich części tej serii będzie mi ciężko wciągnąć się w wir wydarzeń i zrozumieć co się właściwie dzieje. Jednak Cassandra Clare wplątywała idealnie opisy przypominające fabułę, jednocześnie nie przesadzając i nie streszczając w całości poprzednich części.
Kończąc czwartą część czułam niedosyt wywołany zakończeniem i nierozwiązanymi sprawami. Chciałam jak najszybciej sięgnąć po kolejną książkę, ale wyszło tak, ze niestety mogłam zrobić to dopiero niedawno.

Seria Dary Anioła była jedną z moich ulubionych od bardzo długiego czasu. Bałam się, ze kolejne części mogą zniszczyć świat do którego zawsze chętnie wracałam i chciałam w nim istnieć. Bardzo mi ulżyło gdy okazało sie, ze wcale nie jest aż tak źle. Może i pani Clare powinna skończyć serię po trzeciej części, ponieważ wtedy wszystkie wątki byłyby dopełnione i zakończone i nie zostałaby żadna nierozwiązana sprawa. Jednak może na potrzeby marketingu, może na potrzeby filmu.. zostały napisane kolejne części, które moim zdaniem są dobre, jednak bez nich również Dary Anioła byłyby dobrą serią.

Bohaterowie wciąż tak samo zaskakują i sprawiają, ze fabuła przybiera różne dziwne kierunki, dzięki czemu cały czas coś się dzieje i bardzo szybko się czyta. Nawet się nie obejrzysz, kiedy kończysz książkę i zostaje nam tylko czekać na kolejną część, kończącą historię, która podbiła świat i serca wielu młodych osób. Jeśli jeszcze nie znasz historii Jace'a i Clary to chyba czas wreszcie to nadrobić.

Moja ocena: 8/10



8 komentarzy:

  1. Cenię sobie całą serię i mogę zgodzić się z Twoją oceną :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dwie pierwsze części. Byłam nimi zachwycona. Muszę wreszcie nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu sięgnąć po ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę serię i nie mogę się doczekać ostatniego tomu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu zabrać się za tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ehh, a mnie się ta seria nie podoba. Pierwszy tom mnie tak strasznie rozczarował! Okazał się strasznie naiwny. I od 2 lat nie mogę się zabrać za drugi. :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta część jeszcze pezedemną, a po wydarzeniach z czwartej jestem jej bardzo ciekawa :) Uwielbiam całą serię Dary Anioła i autorka cały czas mnie zaskakuje :)

    recenzentka-carrie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dłuższego czasu mam tę serię w swoich czytelniczych planach. Nie mogę się doczekać aż pierwszy tom wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń

 
Książki- to moje życie... - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.