sobota, 20 sierpnia 2011

Spętani przez bogów- Josephine Angelini




Autor: Josephine Angelini
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 398

Jako zwykły śmiertelnik sadzisz, że twoje życie jest białą, niezapisaną kartą. Czasem myślisz, że możesz zrobić ze swoim losem co tylko zechcesz. Nikt nie będzie Ci dyktował jak masz się zachowywać, co będziesz robić w przyszłości, kogo poslubisz, jak nazwiesz swoje dzieci... Sądzisz, że jesteś Panem lub Panią Losu? Myślisz, że możesz się sprzeciwić woli Sił Wyższych? A co jeśli nie... Jeśli całe twoje życie, twoje postępowanie i tego konsekwencje są z góry zapisane w gwiazdach?

Helena Hamilton wie, że jest inna. Trudno tego nie zauważyć. Dziewczyna jest bardzo wysoka, piękna, a do tego nieludzko silna i szybka. Nie, nie jest wampirem. Nie pije krwi, ani nie zmienia się w wilka w każdą pełnie. Ona sama nie wie czym jest.
Matka zostawiła ją gdy ta była jeszcze mała. Wraz z nią znikły wszystkie jej zdjęcia, filmy.. Wszystko co ukazywałoby Beth Smith.  Ojciec wyjątkowo to przeżył, a Helenie pozostał po niej tylko piękny wisiorek w kształcie serca.
Dziewczyna zaczyna zachowywać się coraz dziwniej. Od jakiegoś czasu śni jej się dziwna, jałowa kraina. Jest to pustkowie przez które ona co noc musi wędrować, odczuwając jednocześnie głód i pragnienie, którego nie może zaspokoić. Po przebudzeniu zawsze jej stopy są poranione, we krwi i pisku. Co więcej rany goją się w kilka minut. Czy ona wariuje?
Do miasta, które mieści się na malutkiej wysepce przeprowadza się dziwna rodzina. W mgnieniu oka każdy mieszkaniec ma ich na ustach. Wszyscy o nich mówią, każdy chce ich poznać i być jak najbliżej tych ludzi. Wszyscy, oprócz Heleny.

Delosi, bo tak nazywa się owa niezwykła rodzina, zaczynają ją drażnić nawet wtedy, gdy jeszcze żadnego nie poznała. Słysząc ich imiona czuje irytację i nienawiść. Hektor, Pandora, Jazon, Kasandra, Ariadna, Lukas... Cały czas to samo uczucie.
Pewnego feralnego dnia, gdy pierwszy raz widzi jednego z Delos'ów- Lukasa, czuje bardzo dziwne uczucie. Uczucie jakiego nigdy nie zaznała przy żadnym człowieku... Żądze mordu.
Dlaczego dziewczyna atakuje Lukasa na oczach całej szkoły? Co się z nią dzieje? Dlaczego widząc Delos'ów widzi tez mityczne Mojry?

Chyba każdy, kto czytuje książki młodzieżowe, zauważył, że coraz częściej przeplatane są w nich bogowie greccy. Mitologia jest teraz w modzie, tak jak niedawno były wampiry. Czy jestem za? Jak najbardziej! Mity greckie są niekończącym się tematem do pisania książek. Co więcej, te książki są naprawdę dobre.

"Spętani przez bogów", tak jak się spodziewałam okazała się wciągającą i dobrze napisana lekturą, która zmusiła mnie do zarwania nocy. Akcja co prawda stoi niekiedy w miejscu, ale autorka rekompensuje nam to barwnymi postaciami i ich naturą. Nie zdradzę Wam kim oni są. Miejcie ta frajdę i sami się tego dowiedzcie. Mogę tylko powiedzieć, że nie byłam tym zaskoczona.
Sama powieść bardzo przypadła mi do gustu. zakończenie ukazuje, że Josephinie Angelini nie brak pomysłu na dalsze części. Wyczekuję ich z niecierpliwością, bo jest kilka tajemnic, które chętnie odkryję wraz z bohaterami. Nie zostało mi nic więcej jak książkę polecić! Ja nie żałuję, że ją przeczytałam. Mam nadzieje, że wy tez nie będziecie.

Moja ocena: 8/10

  


12 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki w których pojawia się mitologia. O wiele bardziej podoba mi się taka moda niż upadłe anioły czy wilkołaki. Opis jest bardzo intrygujący. Nie jest wampirem ani wilkołakiem? Brzmi ciekawie :). Tą książkę muszę koniecznie przeczytać, obowiązkowo ląduje na liście "must read" :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbieram się do przeczytania, i twoja recka bardzo mnie zachęciła...
    Pozdrawiam!:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobne odczucia co do tej ksiązki :D Ale znowu zapomniałam o recenzji, ksiązka już dawno przeczytana, a ja nic nie robię, niedobrze... XD Ale za to twoja recka bardzo mi sie podobała :D

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam mity greckie:) Jeśli rzeczywiście moda na wampiry wygasła, to będę coraz częściej zaglądać na półki z młodzieżówkami.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie również sie podobało :) Czekam z niecierpliwością na następną część.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się interesująca, oby tylko mitologia nie spowszedniała nam jak wampiry czy antyutopie...

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopiero zaczęłam, jestem chyba na 3 rozdziale, póki co nie zachwyca, ale zobaczymy co będzie dalej, bo w sumie nic się jeszcze nie wydarzyło xD No i kocham mity greckie, więc nie może być źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś nowego w świecie wydawniczym ;) I bardzo dobrze. Lubię takie "inności" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podobała. Oczekuję na dalsze przygody bohaterów. Cieszę się, że i Tobie się spodobała. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tą książkę mam już w planach od dawna, przydałoby się ją wreszcie przeczytać, zwłaszcza, że widzę kolejną pozytywną recenzję :) Uwielbiam mitologię, a jeżeli zakończenie wskazuje, że autorka ma pomysły na dalsze części, to mogę powiedzieć, że niczego więcej mi nie trzeba.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham mitologię i choćby tylko dlatego sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń

 
Książki- to moje życie... - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.